Könyv! Sorozat! Könyvsorozat! Film! Sorozat! Filmsorozat!

2015. május 04. 05:45 - gyulavitez

A magyarok sci-fijétől ments meg Uram minket! - ?/10

avagy talán mégis van olvasható magyar sci-fi?!

Előre le szeretném szögezni, hogy az itt felsorolt válogatás a teljesség igénye nélkül készült, az általam sokat olvasott és szórakoztatónak talált néhány író, koránt sem biztos, hogy komoly tükröt ad a mai magyar sci-fi felhozatalról. Ők azok, akik nálam valami miatt kikötöttek és olvastam róluk, tőlük, velük.

Kezdeném egy kis történettel, ami 2000-ben játszódott Győrött. Éppen iskolás éveim tapostam az említett év egyik napsütéses péntek délutánján. Az előadásaimnak vége, hazautaztam a hétvégére, de mivel a vonat indulásáig még jócskán volt idő ráérősen bandukoltam a Baross utca kirakatai előtt. Kevés az olyan portál, amire több figyelmet szentelek, de ezek között komoly szerepe volt, van és lesz is a könyvesboltokéinak. Épp egy ilyen előtt haladtam el visszafogott léptekkel, miközben az elsuhanó borítókból próbáltam meg minél többet felfogni, megjegyezni. Megakadt a szemem egy köteten. A korona hatalma cím díszelgett egy íjász feje fölött, a háttérben egy bolygóval. Megálltam, hogy jobban szemügyre vegyem: ekkor már el tudtam olvasni az apró betűs alcímet is, ami így hangzott: "avagy: a magyarok lézerétől ments meg uram minket!" Elsőre megmosolyogtam, majd miután megállapítottam, hogy még belefér egy könyvesbolti kitérő, benyitottam. Nem kellett sokat keresni, mire megtaláltam a keménytáblás kötetet. Megnéztem az árát, majd gyorsan elolvastam a hátulján szereplő mézesmadzagot. Belelapozva is sikerült izgalmas vagy épp vicces jeleneteket találnom, így megvettem a könyvet. Azt kell mondjam, hogy ezzel a vásárlással olyan lavinát indítottam el, aminek a mai napig érezhető hatása van a könyvvásárlásaimra. Megismerkedtem a Mysterious Universe világával, a két alapító szerzővel és néhány szintén ebben a világban játszódó történetek alkotóival. A 2000 óta megjelent MU könyvek a polcom megtalálhatóak. Néhányuk több kiadásban is, néhányuk dedikálva.

Így azt hiszem világos már, hogy az első magyar író, akit figyelmetekbe ajánlok nem lehet más, mint Harrison Fawcett, vagy ahogy a magyarul mondjuk: Fonyódi Tibor.

Tőle 3 könyvet ajánlok:

Az első természetesen a már felvezetett: A korona hatalma

korona.jpg

A második könyv, aminek az első kiadásának antikvár ára a csillagokat veri: A Katedrális

katedralis_cover_323_480.jpg

A harmadik pedig egy kis gyűjtemény kedvenc ezredesünk kalandjaiból: Best of Brett Shaw

bobs.jpg

Ha már Fawcettről beszéltem nem hagyhatom szó nélkül a Mysterious Universe másik alapító tagját sem! Így következzen most Anthony Sheenard, alias Szélesi Sándor.

Most vagyok igazán bajban, hogy tőle is 3 könyvet ajánljak, ugyanis ő sci-fi témában termékenyebb író (nem csak MU, hanem másik világokról is). Azért megpróbálom:

Első helyen álljon az egyik fő MU karakterének regénye az Ellopni egy Chagalt.

ellopni-egy-chagallt-622x1024.jpg

Második legyen a kínai mitológiával vegyített 30. századi kaland: Az Excalibur keresése

excalibur.jpg

Harmadik egy alterenatív Budapestről szóló novellagyűjtemény: A láthatatlan város

lathatatlan.jpg

+1-ként pedig még bedobnék három címet: az egyik egy sorozat nyitókötete: A Főnix ébredése, a másik a meglehetősen negatív hangvételű A beavatás szertartása címet viseli, és a harmadik egy ifjúsági regényfolyam első kötete, amiből PC-re játék is készült: Jumurdzsák gyűrűje.

Rajtuk kívül feltétlenül meg kell említenem Dave Howardot (Mészáros László), aki szintén MU témakörben termékeny. Nem mehetünk el szó nélkül Brandon Hackett (Markovics Botond) mellett sem, akitől továbbra is a Gyarmatbirodalom sorozatához hasonló írásokat várok. Most már tényleg csak felsorolás jön, mert annyi jó magyar író van, hogy felsorolni is sok: László Zoltán, Antal József, Lovas Lajos, Képes Gábor, Kovács T. Mihály, Tőke Péter… Persze most bele lehetne kötni, hogy csak a kortárs írókat említettem. Valóban. Rajtuk kívül úgy gondolom mindenki számára ismerősen cseng Bogáti Péter, Zsoldos Péter neve. Elnézést azoktól, akiket kihagytam.

A végére tartogattam egy kincset, amit minden sci-fi rajongó biztosan ismer, ez pedig nem más, mint a Galaktika magazin.

 

Címkék: könyv magyar
1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://whysoseries.blog.hu/api/trackback/id/tr557428212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

co2 · http://anyulontul.blog.hu 2015.05.05. 14:12:34

hiánypótló írás, nagyon köszönöm az ajánlót!
Könyv! Sorozat! Könyvsorozat! Film! Sorozat! Filmsorozat!
süti beállítások módosítása